mandag 4. oktober 2010

Høsten har kommet.

Sist jeg var hos revmatologen sa han "jeg får mange værmeldinger for dagen, så kan jeg velge hvem jeg vil ha". Det er en kjent sak at revmatiker kjenner været, eller som min oldefar sa "været kjennes på gikten".

Høsten har kommet, vind og reng med lave temperaturer har inntatt landet. Og kroppen melder dette med stor presisjon får man si. I dag brukte jeg hele turen med hunden og noen timer til før stivheten slapp. Hver gang man var i ro kom den tilbake som man hadde ligget i sengen hele natten.

Mine to barn har fått ny seng, fra grindseng til vanlig seng i dag. Eldste skulle få ligge oppe i køyseng og la seg kjempestolt uten en lyd. Mens yngste protesterte høylytt for hun ville også ligge oppe. Men sovnet til slutt. Så får man se i natt om man har sengen aleine eller får besøk.

Man merker at barna vokser til, de begynner å klare seg selv på mange områder. Kle på seg, har sterke egne meninger, liker å få smøre på skivene selv. Man ser de vokser fram og blir flotte individer. Hver aldre har sine egne utfordringer, og mor må bare henge etter.

I morgen er det kontroll hos fastlegen, er spent på hva som kommer ut av det møte - etter at det begynner å komme en del bivirkninger hva som skjer videre.

Dagen gikk med til ikea og en del andre butikker, må jo gjøre det stas å bytte seng. I tillegg har fretex fått grindsenger som nå andre kan få bruke. Man trenger ikke å kaste ting som andre kan dra nytte av.

Huset flyter i kveld etter å ha ordnet nye senger, det står to korger med klær som er vasket og en del leker som flyter på golvet. Men det er tomt for energi her i dag - alt er brukt opp for flere timer siden. Jaja det kommer en dag i morgen også. Det har tatt lang tid før jeg har klart å akseptere dette - ta sylappene på og la det ligge til neste dag. Det er litt rot, det forsvinner ikke - har dessverre ikke en husnisse som rydder. Så i morgen er det bare å finne motivasjonen og energien for å ta huset. Håper det faller noe i hodet på meg i løpet av natten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar